2016 NR. 3 HEADER

maandag 4 juli 2011

Oud en gevlekt

Ik ben begonnen met het borduren van een patroontje van Niky's Creations. Deze italiaanse dame maakt borduurwerk in primitive style. Ik weet er eigenlijk geen goed nederlands woord voor. Het ziet er stoer en sober uit en heeft een mooie uitstraling. Het linnen wat daar voor gebruikt wordt is gekleurd maar niet op een egale manier. Nu heb ik op een vlooienmarkt in Frankrijk ooit eens een oude lap linnen gekocht voor een habbekrats om serviesgoed dat ik gekocht had in te wikkelen. Het is verkleurd, er zitten vlekjes in en het is duidelijk gebruikt. Daar ben ik op gaan borduren en ik moet zeggen, het ziet er heel apart uit. Het hoeft allemaal niet zo netje geborduurd te worden dus dat is even wennen. Maar ik heb er plezier in en ben benieuw naar het resultaat. Voor soortgelijk borduurwerk kun je ook kijken op Stacy Nash Primitive Designs. Hieronder een paar foto's van haar werk.Genieten!

Mijn borduurwerk

Stacy Nash

Stacy Nash

Geen opmerkingen:

Een reactie posten