2016 NR. 3 HEADER

maandag 3 februari 2014

Borduurvriendinnen

Al jaren komt ons borduurclubje, borduursters die elkaar hebben leren kennen bij "Merkwaardig", de nederlandse vereniging van liefhebbers van Merklappen, minimal drie keer per jaar bij elkaar. We kletsen, bekijken elkaars werk, snoepen en vooral hebben we het heel gezellig met elkaar.
We zijn met z'n zevenen, de oudste is 87 jaar en de jongste heeft Sara nog niet gezien en de rest zit tussen deze twee leeftijden in.

Een jaar of tien geleden zijn we begonnen met kleine borduurprojectjes die we voor elkaar maken. We hebben al van alles en nog wat gemaakt en nu zijn we met een naaldenboekje bezig. Je maakt elke keer voor een ander een naaldenboekje (we gebruiken een lijstje) en dat wordt overhandigd tijdens het volgende samenzijn. Je maakt dus in totaal zes naaldenboekjes en je krijgt er uiteindelijk ook zes. Aangezien we ongeveer zo'n drie keer per jaar bij elkaar komen zijn we dus twee jaar verder voordat ze alle zes klaar zijn. Het lijkt heel lang, maar toch is het zo weer om.

Woensdag a.s. komen de dames gezellig bij mij. Mijn naaldenboekje dat ik voor Leny heb gemaakt wil ik graag aan jullie laten zien. Dat kan gemakkelijk, want Leny heeft geen computer dus ze kan ook niet stiekem meekijken. Natuurlijk hebben we allemaal genoeg speldenkussentjes, naaldenboekjes etc. maar het blijft leuk!


 
Het mapje is gemaakt van 8 cm breed borduurband
 
 
 
Binnenin superkleine borduurnaalden waar zij graag mee werkt
 

 
Haar initialen staan er ook op
 

 
Klein monogram en parelmoeren knoopje
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Morgen nog even mooi inpakken, boodschappen doen en dan ben ik er helemaal klaar voor!
 
Tot gauw!
 
Marijke

19 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk !!!!
    wat heb je toch leuke ideeën. ?.
    ik kom hier altijd even met plezier kijken...
    hele fijne gezellige dag morgen !!!...:0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lief, wat ziet het er prachtig uit!!
    Veel plezier vandaag
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele fijne dag morgen! En wat een lief presentje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ya te lo he dicho por correo. Es una preciosidad pequeña. Me encanta como te ha quedado y me han entrado ganas de hacer uno. Felicidades y me encantaría estar en una de esas reuniones vuestras. Un beso

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooi boekje ik weet meteen wat ik met het band ga maken, dank je wel !
    Het kleine speldenkussentje heb ik ook af
    Veel plezier !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! Veel plezier morgen!
    Liefs Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief boekje is het geworden en zo mooi in deze kleurtjes!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Wat een leuk idee om de binnenkant te versieren met een monogram!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig boekje erg lief, veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een heel leuk idee, volgende maand zal je ons wel weer eens zien verschijnen, groetjes Jessie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief cadeautje heb je gemaakt.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig naaldenboekje, dat wil toch iedereen cadeau krijgen, al heb je er 100!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Trop joli, j'aime beaucoup. bravo !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful piece~~~ I just LOVE the reds~~

    BeantwoordenVerwijderen